torsdag 31 maj 2012

Lyckligt lottad

Vårt hotell fotat från morgonspringet

Ett helt magiskt dygn.
En bebis som var exemplarisk. Kan bara konstatera att han också gillar att komma bort.
Noel var med på restaurangen igår kväll och satt nöjd vid bordet med sin bitring under hela middagen.
Efter matning och badning på hotellrummet, somnade han nästan direkt i hotellets spjälsäng.
Så förtäring av lyxiga chokladpraliner kunde göras i godan ro.

Ett rum med sjöutsikt, nästan 8 timmars sömn i sträck och frisk luft har verkligen piggat upp hela mig.
Så i morse gav jag mig ut för att köra backintervaller. Ville utnyttja tiden då maken kunde ta hand om Noel, och passa på i dessa fina omgivningar. För herregud, vad vackert det är därute.


Nya jackan från Blogger Boot Camp-vinsten testades idag

Medan jag sprang längs Saltsjöpromenaden tänkte jag på hur lyckligt lottad jag är. Detta är något jag tänker på med jämna mellanrum, men idag kändes det lite extra med tanke på anledningen till besöket, omgivningarna, familjemyset och morgonspringet.
Vad tacksam jag är över min familj, att jag kan springa och är i min bästa form någonsin och över denna lyx som det är att åka bort och bo på ett såhär fint hotell i vackraste miljön.

Efter 3,8 km uppjogg längs vatten och hus,  där det ena var större och flådigare än det andra, hittade jag en lagom brant backe som var 170 m. Sprang denna upp och ner 8 gånger innan det var dags att jogga ner tillbaka och den hägrande hotellfrukosten.
Ingen superfart eller maxpass eftersom det var innan frukost, men fick ihop 8,5 km sammanlagt och backintervallerna sög bra i benen.
Med tanke på hur krävande och kuperad banan kommer att vara på maran 14 juli, är det nödvändigt att köra backintervaller med jämna mellanrum.



Tillbaka på hotellet väntade, efter dusch och stretch, en stor och god frukost.
Allt har ju tyvärr ett slut och för vår del innebar det att packa in i bilen och styra kosan hem igen.
Men hit kommer vi definitivt tillbaka. Då kanske en helg när inte någon måste gå till jobbet.
För det här var verkligen ett bröllopsdagsfirande som hette duga!

6 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar tid tillsammans! Perfekt att du fick komma ut och springa också. :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter helt fantastiskt ju. Bli lite avundsjuk tror jag ;)

    SvaraRadera
  3. Låter helt perfekt!! Måste nog sticka iväg med min familj också, härligt!

    SvaraRadera
  4. vilka härligheter ni varit på!! Det där med att sova 8 timmar, oj oj, jag hallucinerar om sånt...

    SvaraRadera
  5. Västgötskan: Verkligen:)

    Fia och Amanda: Åk iväg med er:)

    Sofy: Ja, det hör verkligen inte till vanligheterna med 8 timmars sömn i sträck. Noel måste tyckt att hotellvistelsen skulle utnyttjats till max:)

    SvaraRadera
  6. Fint fint fint! Vilket lyxdygn, det var ni värda!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...