onsdag 2 maj 2012

Lite fart i benen


För att få lite fart i benen innan tävlingen på lördag, bestod dagens pass av intervaller 3 x 3x200m. 
Jag värmde upp i  3,3 km och körde därefter lite löpskolning och,  för att skaka liv i de snabba muskelfibrerna, 3 st stegringssträckor á 80 m.
Kände mig seg i benen hela vägen och kanske hade jag vunnit på att värma upp ytterligare 1-2 km.
200 m är ju en kort sträcka och känns i tanken inte jättejobbig. Men det blir ju verkligen till att sprinta märkte jag. 
Jag håller mig mest till längre intervaller annars, men ju kortare man springer desto snabbare blir farten. Eller bör bli.
Som vanligt var jag lite seg i starten och långsammast på första intervallen, men sen blev de resterande åtta hyfsat jämna mellan 44-47 s.
Avslutade med 2 km nedjogg hem,  där det var svårt att inte låta benen springa fort.

Inget fantomtempo på intervallerna idag, men troligtvis sitter de två senaste veckornas träning i benen och därför tror jag att det blir bra med veckans andra vilodag (från löpningen) imorgon.
Tänkte dock försöka mig på lite yoga eller styrka. Känns som om jag inte fått till ett rejält styrkepass på väldigt länge, bortsett från BBC då.
Men vi får se hur det känns imorgon, kroppen får bestämma. 
Och just det, idag var det både t-shirt-premiär och trekvartsbyxamedkjol-premiär. Najs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...