tisdag 1 maj 2012

Inte helt genomtänkt

Äntligen kom våra efterlängtade löparskor från England.
Paketet  skulle egentligen köras ut igår med DHL, men eftersom vi inte skulle vara hemma den angivna utkörningstiden bestämde jag mig för att gå med Noel i vagnen till deras terminal och hämta paketet.
Promenaden dit är ca 30 min, vilket dit och hem skulle bli en bra förmiddagstur tänkte jag.
Väl i krokarna hittade jag inte riktigt visade det sig (tack för att du har GPS kära Iphone), så när jag insett att jag gått en stor omväg började jag bli lite stressad. Vi skulle nämligen 1 timme senare åka på babysim för första gången.

När jag äntligen hittat terminalen och uthämtningen, fick jag stora chocken när kvinnan bakom disken kom med paketet. Hjälp, vad stort det var! Hur kunde 3 par löparskor vara ett så stort paket?
Panik, hur skulle jag få hem det?! Jag hade ju Noel i vagnen, maken var ute på långpass och taxi kunde jag inte ta för jag hade ju inget babyskydd med mig.
Jag höll knappt på att komma ut från stället med både vagn och paket.
Väl ute efter lite funderande, insåg jag att jag kunde ställa paketet på höjden på vagnen (med en sovande Noel under). Som tur var vägde paketet bara 3 kg, så det tyngde inte ner på honom där han låg.
Så jag fick helt enkelt gå med det jättelika paketet på vagnen och som inte det vore nog var jag dessutom stressad till tusen eftersom vi skulle åka om 45 min.

Powerwalk deluxe med jättepaket och barnvagn genom söderort måste ha sett otroligt roligt ut.
Väl hemma mötte jag maken som skrattande undrade hur jag hade tagit mig hem med detta stora schabrak. Kan säga att jag aldrig ska bege mig för att hämta ett paket på terminal igen utan bil. Helt enkelt note to self- ta bilen nästa gång!


Lön för mödan fick jag när jag hemma packade upp paketet och de fina nya skorna.

Vi hann sen med god marginal (snabb promenad må jag säga) till babysimmet som var precis så mysigt som jag hade hoppats. Efter det firade vi Valborg med både lunch och fika på stan.
En bra fortsättning och avslutning på dagen trots den lite turbulenta starten.



4 kommentarer:

  1. Haha! Så kan det gå... Vilken tur att du fick med det hem i alla fall.
    (Annars tror jag att man kan boka taxi med babyskydd). :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, ja då hade jag kanske kunnat ta taxi då:) Men jag är envis!

      Radera
  2. Oj vad tokigt! Men glatt att skorna gav en så bra lön för mödan! Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...