fredag 11 maj 2012

Min typ av fredagsmys

När maken kom hem från jobbet idag, lite tidigare än vanligt, drog vi på oss springkläderna och la ner Noel i springvagnen. Nu skulle det springas intervaller.
Vi värmde sen upp i 2,5 km, som det tog oss att komma till löparbanan. 8 x 400 m stod på schemat.

Näst sista intervallen, lite mjölksyra och så där! Men lårmuskeln ser
ju ut att fungera bra.


Nervöst och pirrigt var det eftersom jag inte sprungit på bana på ca 2 år. Kommer knappt ihåg vad jag sprang på då, tror det var över 1.30 min i alla fall. Så målet för idag var att springa alla 8 st under 1.30 min.
Jag började,  medan maken stod med Noel och vagnen och jag sprang den första på 1.25 min. Vilket ju var bättre än väntat!  Räknade ut tiden på varje intervall i huvudet efter varje målgång för att fokusera på annat än smärtan och den höga pulsen.
När det blir jobbigt brukar jag ägna mig åt huvudräkning, siffernörd som jag är, som för att vilseleda mig själv och glömma bort hur jobbigt det är.

Nya springkjolen från Adidas, tischa från Under Armour,
strumpor  Gococo och skor Asics

Eftersom jag,  min nöt, glömde att trycka nytt lap varje gång jag startade en intervall så finns inte dessa på pränt men jag vet att det var 8 st jämna intervaller. Jag började bäst, sen gick de följande på 1.26, 1,27 och 1.28. Den näst sista gick på 1.30, så där lyckades jag inte riktigt hålla mig under målet men är nöjd ändå med tanke på hur mjölksyran sprutade i benen. Sista gick på 1.28.
Maken var såklart snabbare och sprang sin bästa på 1.15 min.  Så där är jag lite efter:)
När vi sprungit färdigt hade  både jag och maken blodsmak i munnen,  som sig bör,  och det var dags att jogga ned de 2,5 km hemåt igen.

På vägen hem insåg vi att det kanske inte är det vanligaste att ha fredagsfamiljemys på löparbanan springandes 400 m-intervaller,  men detta är lite typiskt vår  familj. Istället för taco framför TV:n, springer vi tillsammans. Även om det självklart inte ser ut så här varje fredag.  Men det är helt enkelt vår typ av fredagsmys.


Skorna är också lila, även om de ser blåa ut.




6 kommentarer:

  1. vad fin du var i nya springkjolen :)

    SvaraRadera
  2. Ert fredagsmys ger helt klart bättre flås än tacomiddag. Bra sprunget hörru!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jättebra jobbat!

    Jag sprang på runt 1.15-1.20 när jag gick på högstadiet. Men jag kan bara konstatera att det gör jag INTE idag... Hihi! :-D

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...