tisdag 1 maj 2012

Njutbart

Startade dagen,  som är makens födelsedag,  med frukost i sängen tillsammans med Noel och födelsedagsbarnet.
Sen bar det av ut på en lätt löprunda, där jag givetvis var tvungen att testa mina nya springskor.
Grymma är betyget, tror att de kan bli mina favoriter all time.
Idag var det så soligt och skönt att jag kunde skippa löparjacka eller tjocktröja och bara springa i underställströja. Känns alltid lite avklätt när jag gör det för första gången på våren. Är  ju så van att ha flera lager på mig under vintern, så det kändes lite bart innan jag glömde bort det och bara fokuserade på löpningen.
Ganska lugnt tempo idag,  men pigga ben och solen i ögonen gjorde dagens löpning maximalt njutbar.


Efter 2 rätt tuffa veckor med bla Blogger Boot Camp-helgen och förra veckans 2 intervallpass, 1 medelhårt distanspass, 1 vagnjogg och 1 långpass + lite styrka här och var, är det nu en lugn vecka planerad med förutom dagens distanspass endast 1 lättare intervallpass imorgon och en Sats Baby på fredag innan det är dags för tävling på lördag. 
Kanske klämmer jag in en yoga/styrka på torsdag.


Resten av dagen spenderades ute njutandes av finaste dagen på länge. Promenader mellan lunch i solen och fika i Vinterviken.
En riktigt njutbar dag.


2 kommentarer:

  1. Ser (och låter) fantastiskt, visst är det grymt skönt att det ÄNTLIGEN blivit ordentlig vår så man slipper bylsa på sig lager på lager :)

    Och de där skorna, så snygga då! Gött att de även var bra för löpning hehe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen skönt! Hoppas våren är här för att stanna:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...