fredag 1 juni 2012

Burrrrr, på med understället!






Ärligt talat, vad hände med vädret?
När jag var ute på förmiddagens promenad höll händerna på att förfrysa och jag var rejält blöt trots gummistövlar och bra jacka.
Nog för att jag vet att det brukar komma bakslag i vädret när det varit varmt och fint tidigt, men 8 grader och regn på tvären?!

På eftermiddagen gav vi oss ut på en vagnjogg. Då lite mer förberedd med vantar, keps, underställ, tights och löparjacka.
Lagom klädd, men blev blöt ändå.
Tack vare alla fina vattenpölar fick jag fina prickiga, dyngsura skor.
Men det gjorde inget, för jag var sugen att ligga på och hålla uppe farten idag.
Förutom lite vejande och skutt över vattenpölar, hittade jag en bra rytm idag.

Imorgon ska jag heja på alla duktiga, tappra löpare som springer maran, och jag hoppas verkligen att vädret vänder tills dess.
För att springa en mara i regn och kyla är nog inte det bästa scenariot, när man tränat målinriktat i flera månader.
Heja!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...