onsdag 9 maj 2012

3 x styrka och en vagnjogg


Eftersom jag lovat mig själv att jag banne mig ska få till ett styrkepass innan veckans slut, tog jag idag tjuren vid hornen och tog tillvara på varje minut av sittaframfördatorn-tid som omvandlades till styrketräningstid.
När Noel sov en liten lunchlur, passade jag på att snabbt byta om och ta fram kettlebellen från sina gömmor.
Känns den inte lite tyngre för varje gång jag ska använda den? Hmm, I wonder why?
Kan det vara avsaknaden av styrketräning i min träning sista tiden?
Det är en trend jag måste bryta.

Så jag passade alltså på  och jag hann göra 3 övningar i tabata-form, benböj, rodd och planka, innan Noel vaknade. Jag var nöjd för det lilla.
Vi gav oss sen på eftermiddagen ut på en vagnjogg, där jag efter 4 km stannade på utegymmet vid Vinterviken och körde 15 x 3 rodd i superset med upphopp, latsdrag med skridskohopp och avslutande bålrotationer.
Hemma igen efter 6,3 km tog jag fram klotet igen och gjorde tåhävningar, halo, armhävningar och  drag åt hakan.
Se där, sammanlagt dessa tre små korta stunder av styrka blir ju faktiskt som ett lite längre.
Bra va?
Det gäller som sagt att bestämma sig och passa på när tillfälle ges.
Vill man så kan man, brukar jag tänka.

2 kommentarer:

  1. Smart sätt att få in styrkan! Och kul att du snart ska tävla lopp igen! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur! Man får passa på och utnyttja den tid man kan:) Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...