fredag 18 maj 2012

Favoritpasset


Jag var väl inte jättepeppad att ge mig ut och köra backintervaller kl.19,30 igår kväll, men bra väder och det faktum att jag inte fått till något kvalitetspass denna vecka gjorde att jag inte ens tvekade.
Korta backintervaller var det tänkt och en backe på ca 150 m skulle bli ändamålet.
Backen hade lagom lutning och det tog mig ca 2,5 km att komma dit, vilket blev en lagom uppjogg.
Efter 4 övningar med löpskolning, bla sprättsteg och indianhopp (tack sa vaderna), var jag uppvärmd och redo.
10 gånger upp och ned för backen. Jobbade med höga knän, bra armföring och kortare steg. Tyckte det kändes bra och det var väl det som var felet.
Kämpade men kom inte  riktigt upp i min kapacitet. Vad det berodde på vet jag inte. Det var inte på alla intervaller jag lyckades få upp pulsen på 90%, vilket jag inte brukar ha problem med på backintervaller.
Kanske för att jag brukar köra längre backar annars och inte fick upp farten tillräckligt denna gång.
Men jobbigt var det så klart. Och flåsigt som sig bör.
Att springa längs vattnet i solnedgången gav mig ro i själen och väl hemma svävade jag på små endorfinmoln.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...