måndag 28 maj 2012

Kvällsgöra


Jag hade planerat dagen så bra tyckte jag. Planeringsmänniska som jag är ut i fingerspetsarna.
Efter babysimmet mitt på dagen skulle jag äta en snabb lunch för att sedan åka hem och gå ut med Noel i vagnen. Väl ute när han somnat skulle jag ta fram mitt medhavda gummiband och slänga det runt ett träd och köra lite roliga övningar i stekande sol. Blandat med pulshöjande övningar som tex burpees, som inte uppskattas av grannarna när  man bor i lägenhet och därför aldrig kan praktiseras här hemma.
Ja, vädret förstörde planerna kan man säga.

Istället beslutade jag mig för att bjuda mig själv på en lite försenad mors dag-lunch på något bra ställe. Där man kan ta in vagnen så klart.
Eftersom det var efter babysimmet fick det bli  i närheten  och jag hamnade på ett välrenommerat kafé i den fashionabla delen av stan.
Besvikelsen över den valda tonfiskrörasalladen var total.
Sallad, yeah right? Tonfisk, ni vet sån här burktonfisk i vatten, och några stackars salladsblad, 1 ägg och oliver. Ingen tonfiskröra så långt ögat kunde nå.
Nä, ingen höjdare och hur kan de ens kalla det sallad?! 125 riksdaler blev jag rånad på dessutom.
Ovärt!

Nu är det kväll och träningen blir kvällens göra tillsammans med att äta en bit av den farligt goda morotskakan (från Leilas bakbok " A piece of cake") som blev över från Noels dop i lördags.
Bästa bebisen somnade innan jag ens hann gå ut ur rummet, så nu får mamman ägna resten av kvällen åt två favoritsaker - träna och fika.
Sa någon balans?


3 kommentarer:

  1. Haha! Balans är det bästa! ;-)

    Men 125 spänn för lite burktonfisk, ägg och oliver?? Förstår att du är förbannad! :-O

    SvaraRadera
  2. Ja jäkla väder. Fast det får gärna vara lite lagom svalt på lördag iofs. Men blåsten kan skippas och kanske lite sol ändå.

    Morotskakan såg riktigt god ut

    SvaraRadera
  3. Västgötskan: Eller hur?!! Ett rån säger jag!

    Andréa: Ja, vi håller tummarna att vädergudarna är snälla på lördag:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...