söndag 29 april 2012

Söndagslunk runt Söder

Dagens utsikt - där på andra sidan ska det tävlas på lördag
Det var sol och fint när jag gav mig ut i förmiddags. Podradio i telefonen och stor frukost i magen. Söndag och långpass. Långpasset,  som är ett nyckelpass i marathonträningen, är inte favoriten av någon anledning men ändå det mest njutbara.
Särskilt dagar som denna.
Lugnt långpass runt 20 km var tanken. Jag bryr mig inte om farten på långpass just nu, utan fokuserar på att hålla pulsen nere runt 70%. Och att få in lite längre sträckor i kroppen.
Dagens rutt började med Årstaviken (på Årstasidan) fram till Skanstull för att sen fortsätta runt Södermalm.
Två gånger hann jag möta en och samma grupp från Team Stockholm Marathon, och även om det säkert är trevligt att springa i grupp, så tänkte jag varje gång att jag var så nöjd med att både få springa i mitt tempo och få välja var jag känner för att springa just idag.
Kom på att jag inte varit på Långholmen tidigare, så jag vek in där efter Södermälarstrand. Fin liten ö. Väldigt backig dock.
Pulsen åkte upp och benen blev tyngre.
Fortsatte sen hemåt från Hornstull,  Liljeholmsbron sen via Trekanten och Vinterviken. Omedvetet ökade jag tempot de sista kilometrarna, och det kändes förvånansvärt bra. 
Jag landade tillslut hemma och stannade klockan  på 20,20 km. 
På slutet klämde jag även in ett telefonsamtal, varför inte passa på när man ändå springer i prattempo?

Eftermiddagen bestod sedan av fikabesök av kusin och hennes familj och långpromenad.
Och jo lite trött i benen är jag, så imorgon blir det vila. Förutom lite babysim då. Fast få är det ju mest Noel som ska göra jobbet.






2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tur, är ju otroligt vackert just nu att bara springa runt och njuta av att det äntligen är vår. Trevlig Valborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen härligt ute nu! Trevlig Valborg du med!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...