fredag 6 januari 2012

Vinter till slut?

I morse när jag vaknade och tittade ut såg jag att att den pyttelilla snö som föll igår, helt otroligt, stannat kvar på marken här hos oss.
Ska det bli vinter till slut?
Mysigt med lite vitt på marken och kylig, krispig luft som biter lite i kinderna. En kontrast mot höstvädret,  som envist etsat sig kvar,  välkomnas av mig då jag gillar de fyra årstidernas olika skepnader.
Att det inte varit någon snö att tala om hittills har dock varit bra i en synpunkt -  att det har varit lätt att ta sig fram med barnvagnen.
Idag, när maken är ledig, så skippar jag min vanliga barnvagnspowewalk, och istället bestämde vi en härlig fika/lunch destination för promenaden.
Så vi begav oss till Café Lyran i Mälarhöjden.
Ett café i ett annorlunda hus med fantastisk utsikt över Mälaren.
Utanför Café Lyran

8 km blev det fram och tillbaka och däremellan förtärdes en jättegod räkmacka och kaffe.


Eftersom jag just nu kör Sockermatch 2012, stod jag emot både semla och andra favoriter som erbjöds.
Carro-Sockret 4-0.
Idag är femte dagen, och det blir lättare för varje dag.

Senare idag planerar jag ett yogapass här hemma, det var alldeles för längesedan nu. Om jag inte räknar in gravidyogan som jag gick på under graviditeten.
Ser verkligen fram emot detta!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter med promenad och cafémys! Och duktig du är i sockermatchen. Heja dig!!!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...