fredag 13 januari 2012

Snöattack!

Dagens promenad blev en snöig historia, då det redan efter några hundra meter började snöa lite lätt.
Jag hoppades det skulle gå över, då jag inte hade något skydd med till vagnen.
Det gjorde det inte utan det tilltog, så hela rundan hade jag snö i ögonen eftersom det snöade på tvären.
Mysigt med snö, men inte när man är oförberedd.

Innan jag gav mig ut bestämde jag mig för att jag skulle testa mina nya Icebugs på promenaden eftersom det var isgata ute. Sagt och gjort, de var perfekta att ha idag. Annars hade jag halkat runt som bambi:)
Idag vågade jag mig dessutom på att lägga in lite jogginginslag i promenaden. Sprang mellan lyktstolpar och andra riktmärken. Kändes otroligt bra!
Det är klart, jag blir ju andfådd direkt så konditionen är ju far beyond vad den varit, men man får ju ställa saker i perspektiv.

Summerar 9 sköna km idag som avverkades på 1 timme och 10 min.

Tänkte försöka få till lite yoga ikväll, men det beror lite på lilla killen här hemma.
Det är svårt att hinna träna allt man vill när man har liten kille som behöver mammas uppmärksamhet.
Hur lyckas andra mammor?

2 kommentarer:

  1. Gillar du dina ICEBUGS? Har hört så mycket gott om dem och är riktigt sugen på ett par...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, måste säga att de nästan är skönare än vad jag trott. De är lätta och ger bra löpkänsla, samtidigt som man har bra grepp på både is och snö och säkert i terräng också (har inte hunnit prova). Det enda minuset är att de är lite höga i skaftet vilket gett mig lite ont i knölen på utsidan av foten, men redan nu efter några användningar har de blivit mjukare och skaver inte.
      Kan verkligen rekommendera dom!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...