tisdag 24 januari 2012

Istället för löpning

Lite kaffe och trevlig lektyr 














Då halsen fortfarande inte blivit bättre och jag nu börjat bli förkyld, får jag i väntan på att kunna springa igen, läsa om löpning istället.
Köpte hem senaste numret av Runners World där det finns flera bra reportage och artiklar.
En artikel om något som jag verkligen tror på, handlar om målfokus.
Hur man på bäst sätt når sina mål i löparspåret
Om man vill nå sina mål ( som jag har några antal 2012), kan man ta hjälp av följande tips:


  • Sätta upp ett mål
  • Ta reda på vad som krävs (Gör en plan på hur mycket tid du vill lägga ner)
  • Lägg in ett testlopp i träningsschemat (Ger dig ett formbesked)
  • Bestäm veckodistans (Hårda och lätta veckor)
  • Planera in nyckelpass ( Spring några intervaller i planerad tävlingsfart med kortare joggvila emellan varje set, ger en bra formstatus)
Så nu längtar jag efter att få sätta tänderna i träningen inför säsongen 2012!

2 kommentarer:

  1. Köpte också den häromdagen, men har (faktiskt) inte läst den än. :-)

    SvaraRadera
  2. Runners är en super-bra tidning och speciellt har den blivit mycket bättre de senate åren tycker jag. Krya på dig!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...