tisdag 3 januari 2012

Dagens barnvagnspromenad=Check

En av alla fördelar med att var hemma mammaledig, är att man kan komma ut mitt på dagen och utnyttja dagsljuset som är så viktigt såhär på vinterhalvåret.
Eftersom det inte blev någon promenad igår, såg jag verkligen fram emot dagens promenad när jag steg upp i morse. På med julklapps-kläderna från Maloja, och så begav vi oss ut.
Idag var det härligt solljus och milt väder ute, precis som man vill att det ska vara.
Promenaden gick  längs vattnet till Vinterviken och runt sjön Trekanten och blev 6,53 km som avverkades på 58 min i tempo 8:51 min/km.
Det märks att konditionen förbättras hela tiden sen förlossningen, då jag orkar gå både snabbare och längre för varje vecka.
När vi kom hem igen blev det lite benböj, tåhävningar och armhävningar innan Noel ville ha fullständig uppmärksamhet och inte längre var nöjd i sitt babygym.

Snart är det dags för dagens andra promenad, då vi ska till BVC.
Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...