tisdag 3 januari 2012

Sockermatchen 2012

Efter att ha fikat varje dag i december, plus låtit ett och annat julgodis slinka ner, har jag nu hoppat på Sockermatchen 2012 som initierats av Sofy.
Det innebär kort och gott att man försöker skippa allt tydligt socker, såsom glass, godis, kakor, bullar mm.
Klarar man en dag får man 1 poäng. Misslyckas man en dag får man -1 poäng.
Rättvist!
Har därför köpt hem andra nyttiga godsaker såsom apelsiner och torkade fikon som man kan blanda med kesella eller keso när sötsuget sätter in.

Känns bra, trots att jag började igår och alltså hittills bara har 1p,  så känns det redan bättre i kroppen.
Sockeravvänjning!
Vet dock att det kommer att bli något minus poäng, tex när jag nästa vecka firar min 30-års dag med lite kalas här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...