lördag 21 januari 2012

Tabata och jag

Jag har alltid tyckt att min hemmaträning blivit lite mesig och att jag inte riktigt känt mig trött och svettig som man önskar.
Men nu har jag hittat en en ny vän som hjälper mig att få till hemmastyrkan på önskvärt sätt- Tabata.
Jag har skrivit om det tidigare, då jag för någon vecka sedan prövade för första gången. Och det var kärlek från början.
Äntligen kan jag få till svettiga och effektiva pass hemma med hjälp av egen kroppsvikt, gummiband, boll och
( snart när jag får lyfta tyngre igen) kettlebell.
Idag var det dags igen. Bestämde att det fick bli 8 st övningar fördelat på hela kroppen.
Dessa övningar avverkades:
Benböj, utfall, ryggresning, , dips på stol, planka, sidoplanka och höftlyft på boll.
Riktigt jobbigt, riktigt kul och svettig blev jag.
Är lite endorfin-rusig nu när det darrar lite i armarna och känslan av att ta ut sig är så skön!
Utfall

Ryggresning

Höftlyft på boll
(Sista övningen och som ni ser är jag rejält röd i ansiktet:)
Hoppas ni har en riktigt härlig helg!

1 kommentar:

  1. Härligt! Jag har haft liknande problem med hemmaträningen, men har faktiskt inte testat tabata (än).

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...