tisdag 31 januari 2012

En dubbel

Ja, jag vet att jag ska ta det lugnt. Och det gör jag. Men.
Efter 2 st vilodagar, var jag rejält träningssugen så jag passade ju tidigare idag på att köra lite hemmastyrka medan Noel sov.
Eftersom jag inte sprungit sedan i lördags var jag också fruktansvärt sugen på löpning.
Så efter att maken kommit hem och middag inmundigats, var det bara att snöra på sig skorna och ge sig ut i mörkret.
Idag var planen att varva 7 min löpning( nåja, jogg då) och 3 min gång. Allt enligt skynda långsamt-planen. Sprang gata upp och gata ner med skön musik i öronen.
En rätt skön stund för mig själv, även om jag hinner sakna Noel under tiden.
Jag blir en ännu gladare mamma när jag kommer hem och Noel har fått egentid med sin pappa, win-win!

Det känns väldig bra i kroppen, förutom i början av varje pass.
Får då konstigt ont på insidan av knäna innan jag blivit varm. Jag har aldrig haft problem med knäna innan, så jag antar att det är ovana muskler och leder.
Nåväl, det ger ju sig efter ett tag så jag är inte orolig.
Stannade klockan efter 7 km och det känns som om pulsen blivit lite, lite lägre för varje gång.
Sprang på slutet i 5.15-fart utan att det kändes jobbigt, så jag är nog på g ändå.
Men ska inte förivra mig och dra på mig onödiga skador och sjukdomar.
Så jag fortsätter att trappa upp långsamt men med mindre gång och mer löpning för varje vecka.

Jag fick alltså in en dubbel idag lite otippat.
Det är med en skön känsla i kroppen som jag nu försöker gå och lägga bebis och mig själv.

4 kommentarer:

  1. Härligt och vilken skön känsla att springa igen eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så himla skönt att vara igång igen! Vill bara springa hela tiden:)

      Radera
  2. Vad härligt för dig! Känner igen det där med att det är skönt att komma ut på egen hand men att man samtidigt längtar efter sin lille kille där hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir så mysigt när man kommer hem! En ännu gladare mamma:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...