söndag 8 januari 2012

Mina mål 2012

Nu är det ju nytt år och därför dags att sätta upp nya, färska mål.
Jag har funderat lite fram och tillbaka och satt upp några mål som jag hoppas jag kommer kunna genomföra.

Ett mål har jag dock haft klart sedan augusti och det är också mitt huvudmål under året 2012:


Jag ska springa mitt första marathon!

14 juli går Jubileumsmarathon av stapeln här i Stockholm och jag är anmäld.
Det är ett marathon som har samma bansträckning som marathonloppet hade på OS 1912 i Stockholm.

När jag var gravid kände jag att jag ville ha en riktig utmaning att komma tillbaka och träna inför, så jag anmälde mig i sista stund. Kanske lite väl optimistiskt och våghalsigt med tanke på att jag inte vet hur kroppen kommer att svara på löpträningen igen och hur fort det kommer gå att vara tillbaka i den form jag var innan graviditeten.
Men jag hoppas givetvis på det bästa, och mitt mål är att genomföra loppet och ta mig i mål. Jag har inga ambitioner om tid, som jag normalt alltid har, utan jag är nöjd om jag kommer i mål.
Det är klart att jag helst skulle vilja springa in under 4 timmar, men jag tror inte det är realistiskt med tanke på att jag ganska nyss var gravid och har tappat mycket i kondition och styrka.
Ser dock fram emot både träningen inför och själva loppet som jag tror blir en häftig upplevelse!

Andra mål är:

  • Komma tillbaka efter graviditeten
  • Springa milen under 47 min
  • Springa halvmaran under 1,44 min
  • Springa 5 km under 22 min
  • Styrketräna minst 2 gånger i veckan (hemmastyrka räknas)
  • Yoga 1 gång i veckan

Högt uppsatta mål, men jag drivs av detta och träningen blir ännu roligare.
Jag är grymt laddad!

Välkommen 2012!



1 kommentar:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...