tisdag 31 januari 2012

Snabb hemmaträning

Eftersom min bebis vänt på dygnet och numera somnar 03-04 på natten och sover till 12-13, (inte så kul att mamma då får samma dygnsrytm) får jag passa på och utnyttja tiden eftersom jag oftast går upp vid 10-11 då det ammas igen.
Idag passade jag på att köra lite styrka här hemma i tabata-form. Dvs 20 sek jobb, 10 vila x 8.

Det blev följande övningar:
Benböj
Benböj med kick
Armhävning
Axelflyes åt sidan med gummiband
Planka
Ryggresning
Rodd

7 st övningar  och 30 min effektiv och svettig träning! Perfekt!
Jag har till och med hunnit duscha och klätt på mig. Det ni!
Nu ska det bara ordnas det sista innan det bär in till mitt jobbs nya kontor.

Ikväll kommer maken hem efter att ha varit bortrest och får ta över ansvaret över Noel, då jag tänkte försöka komma ut på veckans första löptur.
Längtar!

1 kommentar:

  1. Bra där! Allid tufft att vara hemma själv med en liten bebis...njut av löpturen! Jag kommer vara själv med barnen i slutet av veckan så det gäller att passa på att hinna med träningen nu.....:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...