lördag 28 januari 2012

Spring igen!



Äntligen lite löpning igen. Enligt plan denna gång. Värmde upp med 6 min gång och varvade sedan löpning 5 min med gång 3 min. Kändes som en lagom nivå, och nu ska jag verkligen försöka hålla mig till planen att skynda långsamt. Upptrappning med fler minutrar löpning får ske successivt. Inga mer springa-hela-passet-pass nu på 2 veckor eller mer. Får helt enkelt hålla mig till tåls
även om det rycker i löparfötterna som bara vill dra iväg och springa, springa och springa. Valde flack bana idag, vill ju inte utmana såhär efter förkylning. Nöjd och glad kom jag hem efter 40 min till en sovande bebis,  som dock hållit skriklåda hemma och såklart hade jag tydligen precis hunnit utanför dörren när han blev ledsen. Stackars. Men att somna i babybjörnen hos pappa är ju inte helt fel tycker Noel.
Well, det blev 20 min joggspring och med det är jag nöjd med dagen.


1 kommentar:

  1. Ibland är små steg att föredra. Men det kan vara svårt att ta det lugnt (känner igen det där). :-)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...