onsdag 18 januari 2012

Slirig vagnjogg

Idag trotsade jag det sliriga underlaget som råder,  med snö som nästan smält men som envist håller kvar med ett litet lager på marken, och gav mig ut på en vagnjogg. Eller ja, gång varvat med jogging. Fast mer jogg än gång så då kan man väl kalla det jogg istället för promenad.

Planen var 5 min jogg och 3 min gång, alltså 1 min mer jogg och 1 min mindre gång per varv än förra gången.
Började med 8 min gång som uppvärmning, sen var det bara att köra.
Med tanke på underlaget och att jag inte riktigt fått in vagnjoggs-tekniken, gick det rätt trögt.
Eller väldigt trögt rättare sagt.

Det var riktigt jobbigt och pulsen pekade upp mot 90% av maxpuls, i dessa trakter har jag inte varit på nästan 1 år.
Men jag gav mig inte, förutom när jag fick sendrag under foten, utan jag bet envist i.
Här ska det byggas pannben inför stundande säsong!

Trött, glad och lite sådär härligt mör i benen kom jag hem och fick till 3x20 benböj och tåhävningar + stretch.
Så skönt att få jobba med med min kompis pulsen igen!

3 kommentarer:

  1. Roligt! Känner igen det där med hög puls. De första vagnjoggarna jag körde var jag uppe nära max så fort det kom en backe :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    Jag har aldrig gett mig på barnvagslöpning. Jag tror jag är för "klen" för att orka pusha den framför mig. Ha ha! :-D

    SvaraRadera
  3. Wohooo vad härligt att komma upp i puls så! Roligt att du kan öka ditt joggande mer och mer! Grymt jobbat!

    Hoppas att du får en fin torsdag med lillkillen! Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...