söndag 8 januari 2012

Stärkande söndag

Fin utsikt från Liljeholmsbron

Denna härliga söndag inleddes med en stärkande promenad på
13 km runt Årstaviken tillsammans med maken och en sovande Noel i vagnen. Det var bitvis väldigt isigt, så det var svårt att hålla uppe farten. 
Vi promenerade i nästan exakt 2 timmar och snittfarten var
9:10 min/km.
Helt ok med tanke på underlaget. Kände mig mot slutet lite trött i både ländryggen och benen, så det finns en hel del att styrka upp igen.

Det var fler som tänkt som oss så det var riktigt mycket folk ute, både som promenerade och sprang.
Blir glad när jag ser att så många vill ut och röra på sig.

Nu väntar lite hemmastyrka med fokus på att bygga upp coremuskulaturen igen efter graviditeten. Vågar inte göra så många olika magövningar ännu med tanke på snittet, men plankan som aktiverar inre muskulaturen och olika sorters ryggövningar fungerar bra.


Ska även hinna med lite bakning av tårtor idag, då jag fyller 30 år på torsdag och det vankas lite kalas till helgen.
Hoppas ni också har en härlig söndag!

1 kommentar:

  1. Jag sprang runt årstaviken förra söndan och det var minst sagt halt på södersidan! Jag nästan rädd att jag skulle fastna där :)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...