torsdag 1 mars 2012

Återfunnen energi

Det här med mammaledighet är en riktig lyx.
Från att ha varit ganska omtumlad och som lite av ett töckeln av allt nytt med en liten underbar bebis, håller nu Noel och jag på och skapar oss rutiner för vardagen.
Han har börjat sova bättre och jag har kommit in i mammarollen ännu mer.
Något som slagit mig är också att jag känner mig så fylld med energi.
Även om jag sover mindre, och med upphackad sömn pga ammning,  än innan Noel föddes så känns det som om jag har tonvis med energi som bara vill användas.

En bidragande orsak kan också vara att jag kommit igång med löpningen igen, för den ger mig så mycket.
Att springa en mil och dessförinnan ha gått långpromenad, som jag gjorde igår, är exempel på en riktigt härlig dag som jag njuter av och verkligen passar på att utnyttja. Det är en aktiv tillvaro i ett aktivt liv som jag hittills levt, lever och vill fortsätta leva.
Att få göra detta och spendera dessa dagar som självklart även innehåller en massa mys, bus och lek med vår underbara bebis ger ännu en ny dimension till livet.
Lägg därtill sol och en begynnande vår.
Livet känns svårslaget just nu.
Och med en ny massa energi.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du känner så! Jag kan bara instämma att det är en lyxtillvaro vi har med bebis, träning och en annalkande vår!!! Underbart!

    Kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...