onsdag 7 mars 2012

Kvällslöpning med pigga ben

Progressiv mil stod på schemat idag och progressiv mil blev det.
När maken kom hem från jobbet drog jag på mig löparkläderna och gav mig ut i mörkret.
Ökningen bestämde jag skulle bli med 5-10 sekunder/km.
Så jag gick ut långsamt och fick anstränga mig för att inte dra upp tempot direkt.
Började rundan, min sedvanliga, med 2 km uppförsbacke så det lugna tempot behövdes för att inte pulsen skulle sticka iväg.
Ökade sedan nästan enligt plan varje km, förutom km 7 som gick lite långsammare pga att jag fick otrevlig håll.
Avslutande km 10 gick på 4.43 min/km och det är snabbare än vad jag hade trott att jag skulle orka.



Nysprungen och svettig


Nice säger jag om den uppåtgående formen.
Nu längtar jag efter att köra igång med kvalitetspassen, speciellt intervallpassen som är ack så jobbiga men roliga, och få ännu mer fart i benen.

2 kommentarer:

  1. Härligt!! Och man blir ju aldrig liika sugen på att springa fort som när man itne är helt frisk :) Fast idag känner jag mig tillräckligt frisk för att springa lite sakta iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så att när man inte får/kan så vill man bara springa fort:) Vad skönt att du är bättre och kan springa igen. Det är ju så trist att behöva vila från löpningen.

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...