torsdag 8 mars 2012

Koka soppa på en spik (nästan)


Nu blev det ingen soppa till middag utan en typ av gryta.
Fantasin flödade inte idag och kylskåpet bjöd heller inte in till inspiration och smaksensationer.
Klart var i alla fall att Quorn-strimlor skulle utgöra proteinkällan.
Eftersom vi i vårt hushåll inte är några köttfantaster, äter vi kyckling, kalkon, qourn och fisk. Goda, nyttiga och lättsamma proteinkällor.
Men jag tog vad som fanns och slängde ihop en liten gryta som faktiskt blev mycket godare än vad jag trodde.

Det här tog jag:
Quorn-strimlor
Röd paprika
Morötter
Palternacka
Blomkål
Bladspenat
Kokosolja (att steka grönsakerna i)
Kokosmjölk
Chilipulver
Chiliflagor

Jag serverade med matvete som blev gott till, men kom i efterhand på att jag skulle gjort blomkålsris.
Well well, det får bli nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...