fredag 16 mars 2012

Fabulous friday!

Dagens träning blev en 5 km kort vagnjogg. Alldeles lagom idag, då jag vaknade lite snorig och inte vill dra på mig någon förkylning.
Vagnen rullade på riktigt bra idag, trots grus och motvind.
Benen kändes lätta och flåset fick jobba bra. Vissa dagar tar benen emot före flåset och andra dagar får flåset jobba fritt utan att benen tar emot före. De dagar benen tar emot först får jag sällan till det så bra som jag hoppats, så det är tur att det oftast är lätta ben jag springer på.

På eftermiddagen mötte jag upp fina Louise med lilla söta Bruno och deras vän på en långpromenad runt Djurgården. En rätt kall och blåsig promenad, dock på det bästa tänkbara promenadstråket.


Vi gick ca 7 km och hann däremellan med ett matsopp för de små på Rosendals trädgårdar.
Har ni inte besökt Rosendal på Djurgården, kan jag verkligen rekommendera detta. Speciellt på sommaren med all grönska, alla blommor, fin natur och ett bra café.


Jag älskar att promenera på Djurgården, en riktig oas i stan och det känns verkligen som om man är på landet.  Dessutom ligger det bra caféer på vägen såsom Flickorna Helin/Voltaire och Blå Porten.

Mötte sen upp maken på favoritbutiken nr 1, Svenskt Tenn. Stockholms, i mitt tycke, bästa inredningsaffär.
Där vill jag köpa allt i butiken.
Idag köpte jag en lampfot till den sedan tidigare inköpta lampskärmen. Hur löjligt glad kan man bli för en lampfot?! Trodde aldrig att jag skulle kunna bli så glad för något sådant:)
Men nu är jag ju 30 år, så allt är väl relativt. Typ.
(Detta kanske inte riktigt är så mycket träning men jag skriver om sånt jag brinner för, vilket man kan säga att jag gör för Svensk Tenn:)


Med andra ord en helt underbar fredag, med träning, shopping och umgänge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...