onsdag 14 mars 2012

Inte utan min pulsklocka







Idag när hela familjen stod redo för att bege oss ut på en 8 km vagnjogg, upptäckte jag till min förtvivlan att batteriet i min pulsklocka var urladdat. Och det skulle inte hinnas med och ladda.
Min ständiga följeslagare som ger mig så mycket bra info både under och efter passet skulle alltså få lämnas hemma.
Det är första gången på länge utan klockan och jag märkte nu hur beroende jag är av den. Löjligt men sant. Såg direkt framför mig hur detta pass skulle falla i glömska då det inte finns lagrat i klockan och datorn (för alltid över infon från klockan till datorn för mer analys).
Som tur var fungerade makens klocka som kunde mäta distans och fart (hade också kunnat slå på Runkeeper).

Trots att jag nu enbart fick springa på känsla, vilket nog är rätt nyttigt ibland, så blev det ett mysigt pass i sol och natur med några rådjur som sällskap efter vägen.
Men till nästa gång ska jag ha sett till att ladda klockan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...