måndag 19 mars 2012

Yoga är en utmaning


I det som ska bli Noels rum,  bland goselefanter, babyskydd och vagnsittdelar gjorde jag igår kväll en  tillfällig yogastudio.
Jag tog fram yogamattan,  drog ner rullgardinen och tände lite ljus - allt för att komma i stämning.
I vårt sovrum bredvid låg Noel och sov, trodde jag.
Efter 3 solhälsningar vaknade han och började gråta. Trots ett nytt nattningsförsök av pappan ville han inte somna om, utan komma upp och vara med och se vad som händer.
Fortsättningen av yogan ackompanjerades av en underbart glad bebis utanför dörren.
Hade dock lite svårt att behålla fokus och flowet i solhälsningarna, så jag fokuserade på balans och stretchövningar.
Rumpan fick sig en ordentlig stretch, och gjorde bland annat dansaren och trädet för balansen.
30 min allt som allt ( med ett avbrott i  mitten), och man kan ju lugnt konstatera att yoga är inte bara en utmaning i sig med rörelser och positioner som ibland känns ouppnåeliga utan även att ta sig tiden och hitta lugnet för att yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...