fredag 9 mars 2012

Bästa träningskompisen



Sedan jag skaffade en springvagn har jag verkligen fått tillfälle att förena,  både så att Noel får komma ut och få frisk luft och sova (för han sover enbart i vagnen dagtid) och att jag får springa i dagsljus.
Det är så mysigt att ha med Noel på löpturerna och han ligger oftast och kikar i början på sin konstiga mamma som studsar upp och ner bakom vagnen.
Vilket team vi är,  han och jag. Han får numera följa med på flera mil i veckan i sin vagn. Vilket han inte verkar ha något emot. Det blir nog en kille med spring i benen. Eller jag hoppas det i alla fall. Att jag och hans pappa kan inspirera honom att leva ett aktivt liv med mycket utomhusaktiviteter,  som är självklart för hans föräldrar. 

Idag fick han följa med på sin längsta vagnjogg hittills, 12 km blev det och han sov så gott under hela tiden. Mamman hade det ganska tungt bitvis, då det var en seg kropp och motvind. Men en härlig tur blev det vid vatten mestadels och det är inte fy skam att få den friska luften.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Skönt att det funkar så bra att springa med vagnen och att Noel gillar turerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Jag hoppas verkligen att han fortsätter att gilla våra löpturer framöver, då det kommer att bli en hel del av den varan...

      Radera
  2. Visst är det mysigt med vagnjoggar? Jag älskar det. Lite som att förena nytta med nöje. Mamman får träning och barnet får frisk luft. Och så får barnet redan från tidig ålder en syn på en aktiv livsstil!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemysig verkligen! Känns verkligen som man förenar nytta med nöja, även om båda är mer nöje än nytta:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...