onsdag 29 februari 2012

Milen fartlekt och avklarad





Efter att ha gått 7 km promenad och sedan sovit middag 1 timme, lekt, myst och underhållit lite kinkig bebis, var jag rätt dåsig och faktiskt lite osugen på de 10 km som stod på schemat.
Men jag vet ju att när jag väl är ute är jag så glad att jag tog mig i kragen. Så även denna gång.
Och man blir ju både piggare, gladare och starkare när man kommer hem.

Jag började med 3 km uppjogg varav de 2 första var i konstant uppförslut. Puh!
Sen blev det lek med farten de 5 nästkommande kilometrarna. Mellan träd, skyltar och hela kilometrar lektes det.
Så kul det var!
Har ju bara sprungit i jämn fart på passen sen förlossningen, så jag har verkligen saknat variationen.

Avslutade med 2 km nedjogg och stannade klockan på exakt 10 km.
Så, då var milen också avklarad.
Det går framåt.
Och det känns SÅ bra!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...