fredag 23 mars 2012

Cajunkryddad laxfilé med rostade grönsaker


Igår,  medan jag var ute och sprang, lagade maken ihop ett jättegott och enkelt laxfilé-recept. Vilken lyx att ha maten färdig när man kommer hem färdigsprungen!

Här kommer receptet:
4 port
Ca 500g lax kryddadas med  2 msk rosépeppar,  som krossats i mortel,  blandat med 1 msk spiskummin,
1 msk timjan, 1 tsk citronpeppar och 1 krm salt. Runt detta lägger man sen diverse grönsaker såsom squash, rödlök, paprika och kålrot. Detta strös sedan över med olja och saft från 1 citron.
Ställ sedan in i ugnen i 20 min eller tills fisken är genomstekt.
Färdigt!

Till detta serverar man en citronkräm som verkligen passade bra.
Görs på 2 dl turkisk yoghurt, skal och saft från 1 citron, 1 msk honung och salt och peppar.
Syrligt och fräscht!

1 kommentar:

  1. Åh vad gott det ser ut! Det får jag testa någon gång tror jag :)

    Jag skulle vilja tipsa dig om mina smycken i silver och läder som jag säljer på www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit bland vårens nyheter! :)

    Ha en skön vecka!
    /Jossan

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...