tisdag 6 mars 2012

Fler nyttiga caféer tack!

Idag när Noel och jag gick på stan gick vi förbi det här fantastiska caféet och tillhörande butik. Ligger på hörnet sibyllagatan/kommendörsgatan på Östermalm.







Äntligen ett café med mer nyttig mat än tråkiga sallader och som vågar satsa på nyttigare bakverk.
Kolla in lite av deras sortiment nedan.








Utan socker och utan vete. Rawfoodbollar, lowcarbmuffins, bovetemuffins mm. Precis som man vill ha det.
Förutom detta hade de all möjlig typ av nyttig mat, lite GI och annat.
När jag nu är mammaledig och hänger på café en hel del, blir jag så trött på att det sällan finns nyttiga alternativ till bullen, brownien, semlan mm. Ofta kanske det finns en ledsen macka eller två men de är ju ofta en rätt trist historia med en massa smör, vitt bröd och annat klegg.
Ta en sväng förbi detta om ni är i stan och fått nog av det gamla vanliga caféet.







Då jag lunchade med mina kollegor idag, var det kul att hoppa i en typisk jobboutfit och byta ut mjukisbyxorna och träningskläderna för en stund.
Men nu är det dags att dra på löparoutfiten och bege oss ut på en vagnjogg på 8 km. Yeaaay!

7 kommentarer:

  1. Här i Linköping finns inga "nyttiga" alls......:Jag har bott i Stockholm i många år innan jag flyttade ner hit.....det jag kan sakna med Linköping kontra storstan är just utbudet av fika ställen.....nyttiga som onyttiga:) Ska det bli ngt här så får jag nog ta tag i det och öppna ett! Tål att tänkas på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan vara lite si och så med utbudet i mindre städer:) Låter som en strålande idé att öppna ett eget nyttigt, det skulle du driva med bravur och succé! Jag kommer på besök direkt:)

      Radera
  2. Vilket schysst café, det ska jag definitivt besöka :) kanske en lunch där nästa gång vi ses :)?! Tack för idag, jättekul att träffa dig och Noel igen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det tar vi nästa gång! Tack själv, så kul att träffas och prata lite men tiden gick ju så fort:) Ses snart igen! Kram

      Radera
  3. Tycker också att det finns för få nyttiga caféer. Vi kanske får starta eget och öppna ett?!!! =) Eller inte...

    Ha en bra (tränings-) eftermiddag och kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad heter stället? Kan inte se bilderna :/

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...