måndag 26 mars 2012

Dags för nya löparskor

  

Eftersom jag springer en hel del,  behöver nu jag fylla på skoförrådet med nya löparskor.
Idag har jag 2 st som jag varierar mellan plus ett par tävlings/snabbskor som jag ännu inte sprungit in. Testade 1 gång hittills.
Utöver det ett par Icebugs och ett par terrängskor.

Ett par av de jag använder mest är över 1 år gamla och har således börjat gjort sitt.
Tänkte därför pröva att beställa löparskor på nätet från England.
Det blir ju mycket billigare när man behöver flera par.
Vad det gäller modeller är det flera jag skulle vilja köpa, både nya och gamla beprövade kort.
Men jag känner att det nog får bli en av varje dvs en gammal beprövad modell, Saucony Guide, och en ny för mig,  Asics DS Trainer, denna gång.
Är även sugen på ett par Nike Lunaracer,  Nike Free, Adidas Feather och Saucony Fastwitch men det får kanske bli nästa gång.
Man är ju inte tätast i stan när man går på föräldrapenning.
Dessutom känns det lite krångligt att skicka tillbaka om det blir fel.


Har kollat in sidan Prodirectrunning, är det någon annan som har erfarenhet av beställning på nätet?


2 kommentarer:

  1. Hello,

    http://www.startfitness.co.uk är absolut det billigaste jag har hittat. Lite google och jag fann en chic rabattkupong som gav ytterligare 10% :)

    Jag kan tyvärr inte säga något om pålitligheten ännu eftersom min allra första beställning hos dem gjordes förra veckan och beräknas landa på min post denna... :/(också två fina par dojor; DS racer och GT:n)

    glad hälsning,
    Trossen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Trossen! Får nog också försöka googla en rabattcheck. Verkar grymt ju!
      Ha det!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...