måndag 19 mars 2012

Lite motvind är aldrig fel

I morse vaknade jag av att det lät som om en plastpresenning eller liknande slog mot rutan.
Så jag gick upp och drog bort gardinerna för att upptäcka att det haglade utanför och det blåste rejält.
Dagens löptur med vagnen var alltså lite hotad.
För tanken på att springa i hagel kändes så där.
Först på eftermiddagen slutade haglandet och efter matning för både mig och Noel plus en liten tupplur för oss båda, bar det av ut på dagens runda.



10 km blev det med en fartökning på kilometer 4 och 6 enligt plan. Trots motvind större delen av rundan tuffade jag på bra med vagnen.
Fartökningen kändes dock, att öka farten i motvind och med vagn dessutom var inte helt lätt men det gick, och pulsen gick upp rejält.
Ingen fartsensation idag, men jag känner ändå att det går lättare och lättare att springa med vagnen.
Övning ger färdighet.

2 kommentarer:

  1. Ja herregud vilket väder! Men jag blir lite sugen på vagnlöpning. Det var ett bra tag sedan sist nu. Svårt att hinna med :)

    Bra jobbat föresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, men du springer ju så fort så Sixten skulle knappt hinna se något:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...