lördag 14 april 2012

Effektiv lördagsträning

Idag har varit en rätt lugn lördag. Besök av Noels mormor,  fikadejt med maken och en effektiv halvtimmes tabatastyrka här hemma.
Hade hittills inte fått till någon styrka denna vecka, så jag längtade verkligen efter ett svettigt bra pass.
Vilket det blev.
Styrka i tabataform, dvs 20 sek arbete och 10 sek vila x 8, är verkligen min melodi när det kommer till hemmaträning.
Jag tog fram det ryska klotet, kettlebellen, och började med benböj där jag  hade klotet framför bröstet, sen marklyft, rodd, drag åt hakan med benböj, armhävningar, plankan och sidoplanka.
Effektivt och svettigt, det droppade faktiskt svettpärlor ner på mattan när jag stod i plankan.
Precis som man vill ha det.

Dagens träningsoutfit - top från Nike och byxor från HM Sport
Imorgon blir det långpass med maken,  mormor är barnvakt och passar Noel.
Ett halvmaraton, 21 km, är tanken.
Det var ett tag sedan jag sprang så långt, så det ska bli intressant.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker tabata är så himla bra form för hemmaträning! Kort, men svinjobbigt. Och så kan jag själv ha svårt med disciplinen just när jag tränar hemma och då är det perfekt att ha bestämt några tabataövningar i förväg och bara köra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med! Annars kan hemmaträningen bli lite mesig men med tabata är det bara göra:)

      Radera
  2. Njut av en härlig löpning imorgon! Härligt pass du fixat idag!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...