tisdag 3 april 2012

Vagnjogg på sega ben

Idag passade jag på när bebis somnade av sig själv ( ja det hör fortfarande inte till vanligheterna).
Fram med matta, kettlebell och tabata-appen och på med träningskläderna.
Två övningar hann jag, benböj och sving, innan han vaknade.
Fortsatte sedan tillsammans med honom och träna magen i plankor och en annan bra övning jag har upptäckt där han ligger på mina ben. Då kan han träna nackstabiliteten samtidigt som jag tränar de inre magmusklerna. Hur bra som helst!
Bild på denna kommer senare.

Lite senare tog vi oss ut på en vagnjogg. Eftersom jag inte sprungit på en vecka och jag däremellan varit magsjuk, var tanken en lätt,  kort runda.
Benen kändes sega och det var väl inte helt genomtänkt att köra benböj med klotet innan löpturen.
Pulsen stack upp mot alldeles för höga nivåer och jag fick kämpa för varje steg. Svårt att tro att jag med betydligt lättare steg och puls sprang runt 5,00 i 8 km förra tisdagen.
Well, jag antar att det bara är sviter och inte så att jag har tappat så mycket på bara en vecka.
Eller hoppas snarare.
Att jag sedan hade för varma handskar och mössa på, gjorde mig ännu varmare och segare.
8 km blev det till slut och jag hoppas på lite mer flyt i steget imorgon då jag tänkte springa utan vagn.


Efter löpturen blev det stretch i solen på balkongen. Det ska bli så skönt att kunna utnyttja balkongen nu när det blir vår, så det blir nog fler balkongstretchningar framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...