lördag 28 april 2012

En fin morgon

Tröjan vi fick i BBC-goodiebagen är en riktig hit.
Skön och snygg som tusan!

Lördagen startade på ett bra sätt.
Familjen samlad igen hos mamma/mormor, mysig frukost tillsammans, sol och förstås en löptur.
Att få vara tillsammans i svåra stunder som de senaste dagarna, att bearbeta sorgen ihop känns fint och stärker familjebanden.

Efter frukosten drog jag på mig löparjacka, tröja och tights och gav mig iväg. Återigen för varmt klädd. Jackan fick tas av efter uppjoggen,  eftersom det var varmare ute än vad jag trodde. Angenämt trots allt.
Idag var det intervaller 12 x 300 m som stod på schemat,  och efter ca 3,4 km uppjogg kom jag fram till den långa raksträckan som skulle bli föremål för dagens intervaller.
Det blåste en hel del, så åt ena hållet blev det rejäl motvind och åt andra hållet då förstås medvind.
Men det gjorde inget. För det var sol, grönt och flack väg. Finfina förutsättningar alltså.
Farten var väldigt ojämn idag och 300 m varierade på mellan 1,05 -1,25 min. 
Tekniktänket var ständigt närvarande och jag märker att när jag fokuserar på det, så glömmer jag nästan bort hur jobbigt det är. Vilket ju är positivt.
Intervaller är inte njutbart under tiden, men ändå älskar jag dem. Stavas hatkärlek. Det är kul att springa fort, och ju fortare man springer desto jobbigare blir det. Alltså hatkärlek.
Sen blev det nedjogg hem ca 3 km och veckans andra intervallpass var avklarat.

Under eftermiddagen packade vi in oss i bilen och styrde kosan tillbaka hem till huvudstaden. 
Återvänder gör vi dock snart igen.
Imorgon vankas långpass, ca 20 km är tanken, och jag hoppas på samma fina väder som idag så att det blir en riktigt njutbar söndagstur.


1 kommentar:

  1. Inte bara fina kläder utan även kropp! Ingen rök utan eld

    mvh / v

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...