fredag 20 april 2012

5 underbara månader


Idag är det 5 månader sedan vår Noel föddes och vi blev tre i familjen.
5  månader sedan som livet förändrades och fick en helt ny dimension.
5 månader sedan den där förlossningen som blev så dramatiskt och slutade i akut kejsarsnitt.

Under dagens besök på BVC insåg jag att han är ju faktiskt inte så pluttig och mini längre.
Han är nästan 20 cm längre än när han föddes och väger nästan 150% mer än hans födelsevikt.
Jag är så otroligt tacksam över att få tillbringa mina dagar med honom, och varje dag sker ny utveckling som är så kul att få vara med och uppleva.
Ibland är det som att jag inte riktigt förstått att jag blivit mamma och kan titta på honom och tänka- är han vår?
Den lilla underbara killen är ju faktiskt vår.

Det känns ändå väldigt avlägset nu att ha varit gravid, att jag hade en stor mage och inte fick anstränga mig pga mitt höga blodtryck.
Nu när jag nästan är tillbaka i den kondition jag hade innan graviditeten.  Jag är väldigt nära tiderna jag sprang på då. Och det är nästan bättre än vad jag hade trott att jag skulle klara av vid den här tidpunkten.
Vad det gäller vikten, även om inte den säger så mycket, så väger jag nu nästan 3 kg mindre än min vikt innan graviditeten.

Jag kan inte vara nog så tacksam över att få vara mammaledig med Noel, att han är frisk och verkar må bra. Tacksam över livet och vad det har gett mig.
Tacksam över att Noel ville komma till oss och berika vårt liv.
Tacksam över de senaste 5 månaderna, de bästa i mitt liv, som har gått så fort men som jag verkligen passar på att njuta av varje minut.

3 kommentarer:

  1. Det är konstigt det där med bebisar... Ens egna bebisar tycker man att är små... men då man se r riktiga nyfödda bebisar inser man plötsligt att de inte är så små längre :) Njut av tiden hemma - det är den bästa tiden som finns! Grymma, grymma du förresten! Det är kul och läsa om dig och din träning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina fina ord! Ja, det var idag som det gick upp för mig att han inte var så liten längre. Konstigt! Hjälp, vad tiden går fort!
      Ha en trevlig helg:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...