lördag 21 april 2012

Maxad dag med träning


Så var dag 1 till ända på helgens träningskonvent, Blogger Boot Camp.
80 st bloggare och bloggläsre samlades på Sportlife Östermalm vid imorse för att träna tillsammans.

Första passet ut var ett crossfit-inspirerat pass där vi fick genomföra 4 st olika stationer i 2 varv x 3.
Vi jobbade med redskap som gummiband, en typ av TRX, små häckar och egen kroppsvikt.
Riktigt jobbigt och svettigt! Jag insåg rätt snabbt att jag tagit ut mig då mjölksyran kom som ett brev på posten i låren.
Efter detta var det dags för tävlingar och jag deltog i både jägarvila och planka. I jägarvila (90 grader mot en vägg)  klarade jag över 2  min,  och i  plankan över 5 min, vilket är nytt plankrekord för mig!
Med det kom jag trea i tävlingen. Inte dåligt för att ha fött barn för 5 månader sedan.

Jag i rosa i plankan. Bild lånad från Uppochhoppa.

Nästa pass var spinning för Spark i baken- Terese. Eftersom benen kändes stumma och trötta, kunde jag inte ta ut mig som jag ville och därför var det svårt att vara närvarande 100% i hela passet. Fick aldrig det där drivet som jag vill ha på när jag kör spinning. Dock gillar jag Terese som instruktör, då hon är både kunnig och peppande utan att bli skrikig eller sjunga med hysteriskt i låtarna. Som en del instruktörer tycker är kul. Så det var inte hennes fel. Men svettig blev jag så klart.

Efter att ha ätit lunch med Andréa, och ammat Noel, var det dags för Train like an athlete med förre häcklöparen Robert Kronberg. Löpteknik och övningar för löparmusklerna och sprintar var det som passet innehöll. Hur kul som helst och ett riktigt bra pass för mig som löpare.
Sen  avslutandes dagen med Poweryoga som som var skön för min trötta kropp, och kändes bra efter tre hårdare pass. Mycket stretch och det behövdes verkligen. Dock saknade jag flowet i passet som jag vill ha när jag tränar poweryoga. 
Men en skön avslutning på en grym dag och imorgon fortsätter bootcampet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...