torsdag 5 april 2012

Det gäller att ha balans

När man som jag älskar löpning och helst vill träna det varje dag, så vet jag ju dock att min kropp mår som bäst när jag får in mer alternativ träning också på schemat. Såsom yoga till exempel.
Jag har väldigt lätt för att planera in min träning och följa mitt träningsschema, oftast!
Förutom när det gäller inplanerad styrka och yoga.
Varför det blir så vet jag inte, men antar att det är för att jag inte tycker att det är lika kul som löpning.
Ibland kan jag tom byta ut ett inplanerat yogapass till en löpning. Fast jag vet att jag, speciellt efteråt,  mår så bra när jag yogar och kroppen blir smidig och stark.
För mig som också har lätt för att stressa och vara uppe i varv, skulle egentligen yoga vara obligatoriskt.
Blir så trött på mig själv, för hur mycket jag än bannar mig själv så står jag där i slutet av veckan och inser att jag oftast slarvat med både styrkan och yogan.
Kanske det är dags för en liten utmaning till mig själv för att få in detta mer i min vardag?
Hmm, får klura på den.

Kvällens träning

Jag fick i alla fall till en yoga idag, 40 sköna minutrar framför DVD:n i lunget och stillheten som rådde hemma.
Imorgon bär det av norrut, mot Dalarna där påsken ska firas,  och jag ser fram emot löpning i natur och skog över stock och sten.
Ska bli skönt att byta bort asfalten och bilarna för några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...