onsdag 25 april 2012

Löpning är min terapi

En ledsam dag. Ledsam och bitter på samma gång. Ett hastigt och sorgligt besked. En resa till hemtrakterna ska göras imorgon. Hem till nära och kära. Att trösta och finnas för varann.
Då finner jag samtidigt tröst i min kära löpning.
Att sätta fötterna framför varandra, skjuta på vagnen med den fina babyn i, springa längs vatten och stigar.
I regn. Det var inget jag ens tänkte på idag, regnet alltså. Mina tankar var på helt andra ställen.
Löpningen är min terapi mitt i sorgen, min ventil där jag får utlopp för det där inne.
Idag var det 10 km terapi.

2 kommentarer:

  1. Stackare! Det där lät inte roligt! Hoppas du och dina nära & kära kan fina tröst hos varandra! Stor kram

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...