söndag 1 april 2012

Söndagssummering


Den här veckan går inte till handlingarna som varken den roligaste eller produktivaste av förklarliga skäl.
Dåligt bloggande pga magsjukan och allmänt oinspirerad. Går väl lite hand i hand antar jag.
Nu längtar jag efter att träna igen, det var ju faktiskt senast i tisdags. Då konstaterade jag att jag var på god väg mot formen och att jag snart skulle vara tillbaka i gammalt gott slag.
Nu blev det ju en liten bula på den vägen.
Den veckan får helt enkelt bli en parentes.

Veckan som kommer kör jag igång lite lugnt med träningen och vill inte förhasta mig såhär efter magsjukan.
Kroppen blir ju lite sargad efter en sån grej, inget intag-uttag av energi som vanligt,  utan bara uttag.
Sätter sina spår och kroppen blev tärd både här och där (läs några kilon) på bara 3 dagar, så nu gäller det att fylla på med bra mat, vätska  och sömn för att kroppen ska återfå sin energi. 
Och för att jag ska kunna fortsätta amma. För det har ju varit en annan grej, att ha tillräckligt i sig för att kunna producera mat till bebis. Nog om det.
Måste ändå tacka min kropp för att den orkar med - graviditet,  förlossning, träning, sjukdom, sömnbrist.
Visst är kroppen fantastisk?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...