tisdag 24 april 2012

Det går bra nu


Tisdag betyder kvalitetspass och idag var inget undantag.
Stege-intervaller var planerat, 5-4-3-2-1-1-2-3-4 min med 1 min joggvila emellan intervallerna.
Kände mig rätt pigg i benen idag när jag gav mig iväg, så gårdagens vilodag gjorde verkligen susen.
Idag skippade jag både mössa och vantar, bara det gjorde att det kändes lite lättare från start.
Startade med 3 km uppjogg i lugn fart runt 6-tempo, för att sedan köra igång med 5-minutaren.
Benen var lätta, tekniktänket var hela tiden närvarande efter tipsen från söndagens pass med Running Sweden, och pulsen var jämn.
Dock tar det alltid lite tid innan jag kommer in i flowet och hittar mitt tempo, varför den första intervallen alltid brukar bli den långsammaste. 5-minutaren gick ändå i 4,27-tempo så det var inte lika segt som det brukar vara.
Efter joggvilan gick det sen av bara farten, 4 och 3 -minutaren i 4,19-tempo, 2-minutaren i 4,11, 1 -minutaren i 4,18 min/km, nästa 1-minutare i 3,53 min/km, 2-minutaren 4,02 min/km, 3-minutaren 4,12.
Den sista intervallen 4-minutaren, missade jag att klocka men gick någonstans i 4,30-4,35 tempo och var mestadels uppför.
Det bästa av allt var att jag efter detta fortfarande kände mig pigg i benen, ingen mjölksyra och inga tecken på stumhet. Kanske var det de där 2XU-tightsen som gjorde det?
Avslutade med 2 km nedjogg, totalt 12 km,  och kom hem och blev glatt överraskad när jag tittade på klockan. 
För idag gick det snabbt, och nog är det så att jag är en bra bit på väg mot mitt livs form.

5 kommentarer:

  1. Att få barn verkar verkligen vara grejen! Ditt milrekord kommer du krossa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns ju onekligen bra just nu! Som du skrivit om, så blev nog kroppen stärkt av barnafödandet:)

      Radera
  2. Ooj, det var inga dåliga tider minsann! Grymt!! :)

    SvaraRadera
  3. Grymt jobbat! Du är snabb som en gasell!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...