lördag 4 februari 2012

Utvärdering Sockermatch 2012

Som jag tidigare skrivit om,  bestämde jag mig vid årsskiftet för att hoppa på Sockermatch 2012 som initierats av Sofy
På Twitter  peppar  deltagarna varann när sockersuget blir för stort. Många av de andra har fortsatt men jag valde,  när januari tog slut, att avsluta sockermatchen.
Jag kände att jag fått önskat resultat och effekt.
Vad blev då resultatet och effekten?
Jo, om man bortser från att sockret faktiskt fick 5 poäng bevisade jag för mig själv att jag klarar att stå emot suget och klarar mig utan socker.
Effekten blev att mitt sötsug nu minskat radikalt. Och när det väl dyker upp, någon dag i veckan, så kan jag välja om jag tycker att det är värt det eller om jag tar en frukt istället.
Att jag dessutom minskat 3 kg i vikt under januari beror inte enbart på detta men är en kombination detta och av bättre mathållning, mer träning igen, promenader, amning och att de sista graviditetskilona vill försvinna.

Men viktigast av allt är alltså att jag tagit kontrollen tillbaka över mitt sockerbeteende och att jag numera kan välja när jag vill stoppa i mig socker och inte äta av slentrian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...