onsdag 8 februari 2012

Poworkout

Idag har bara varit en sån där hemmadag. Eftersom Noel fortfarande är förkyld ställde jag in dagens planerade aktiviteter. Vi myste hemma istället. Medan han sov en halvtimme passade jag på att träna. Ja, man får verkligen passa på har jag lärt mig:)
Eftersom jag kände mig lite loj och oinspirerad var detta en sån dag när jag ville träna till något färdigt där jag inte behöver tänka och planera eget.
Därför är det så bra att jag har Caroline Nilssons app Poworkout i Iphonen. 21 program att välja mellan som alla innehåller 3 övningar. Man väljer nivå själv mellan 1-30, så antalet repetitioner varierar därför .



Idag genomförde jag programmen:

  • Coreutmaningen - sittande V(eller båten), omvänd crunch, sidoplanka med höftlyft.
  • Tonade armar - tricepsarmhävning, vanlig armhävning, strechkombo
  • Stark rygg - ländryggslyft, ländryggslyft med rodd, knästående benpress

Jag har märkt att jag blir trött i ländryggen väldigt lätt numera, och trots att jag försökte träna den så gott det gick under graviditeten har jag förlorat mycket styrka där som fanns innan jag blev gravid.
Så ryggprogrammet kändes riktigt mycket och jag blev både andfådd och slut i ryggen. Så det var ju bra.
Ja, detsamma gäller väl egentligen de övriga programmen också.
Armarna är fjärran mot vad de var för ett år sen, orkar inte alls lika många armhävningar på tå, och magen, ja, om jag säger att den darrade rejält så kanske ni förstår.
Finns lite att jobba på med andra ord.
Så det är bara att fortsätta och passa på när tillfälle ges framöver.

2 kommentarer:

  1. Bra tränat! Vad roligt att du gillar vår app. Hälsa Noel att han får krya på sig! /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att du hittade in på min blogg Caroline! Jag är jättenöjd med era appar, jag har laddat ner båda två:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...