måndag 27 februari 2012

Kokosolja - Ny favorit i mitt kök

Holistic Kokosolja Raw food       

För en tid sedan köpte jag hem ekologisk kokosolja efter att ha läst att det är ett nyttigare alternativ till olja och smör i både matlagning och bakning. Hittills har jag provat det dels till att steka tex kyckling, biffar, blomkålsris mm och dels i bakning då jag gjorde min nyttigare kladdkaka.
Och jag kan verkligen rekommendera det. Så enkelt att ersätta smör och olja med detta, och jag gillar dessutom kokossmaken.

Kokosolja  är raw food och är rik på mellanlånga fettsyror och innehåller vitaminer, mineraler och antioxidanter. Den har gynnsamma effekter på hår, hud och hälsa och har använts i asiatisk matlagning i flera tusen år.
Jag köpte Holistcs kokosolja eftersom den delsär ekologisk men också rättviseproducerad, oparfymerad, kallpressad och oblekt. 






4 kommentarer:

  1. Borde testa den. Verkar vara ett super alternativ till annat matfett.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är så god att jag nästan kan äta den direkt ur burken:) Kram på dig med!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...