lördag 11 februari 2012

Bara yoga

Mysig och intim yogasal


Igår var det vilodag, så jag såg verkligen fram emot förmiddagens yoga.
Äntligen vågade jag mig ut från hemmet lugna yogavrå där samma yoga-DVD snurrar runt varje gång och
tog mig därför till yogastudion Bara yoga för 90 min Ashtanga yoga.


Stel, stel, och stel var mitt ledord för dagen. Trots att jag gick på gravidyoga under graviditeten så kände jag mig stel som ett hus och svag i mina nedåtgående hundar/chaturanga. Det var en nybörjar/fortsättnings-klass och jag kände att det var lagom nivå då jag yogat några år men inte särskilt regelbundet.
En positiv sak var dock att jag kände mig stark i min inre core, och jag hade väldigt bra kontakt med magmusklerna hela passet. Orkade hålla många positioner som jag inte trodde.
Blev faktiskt lite förvånad över mig själv:)
Så min enträgna plank-träning verkar ha gett resultat!

Astangayogans poser fanns på väggen

När passet var slut kändes det både här och där, speciellt i axlar, rygg och mage.
Kan nog räkna med träningsvärk imorgon.
Jag inser hur bra detta är för mig och jag blev väldigt sugen att hoppa på en termins-kurs, då yoga har fler effekter än de fysiska. Får fundera på det.
Detta var den längsta tid jag varit borta från Noel sen vi lämnade sjukhuset, så nog var det lite svårt ibland att inte tänka på honom, men skön tid att fokusera på det inre.
Det visade sig att han sovit under hela tiden jag var borta, 2,5 h, så jag hann både duscha och äta när jag kom hem.
Skön start på helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...