lördag 18 februari 2012

En nyttigare kladdkaka


Jag är ett stort fan av kladdkaka, men bakar det ändå inte så ofta.
Igår blev jag dock sugen och tänkte baka min vanliga kladdkaka till kvällsfika.
  Men, så kom jag och tänka på att det måste gå att göra denna på något nyttigare vis.
Sagt och gjort, 30 min senare kom den ur ugnen nyttigare än någonsin.
Kolla in receptet där jag bland annat bytte ut smöret mot kokosolja och det vita sockret mot kokossocker.
Blev mycket godare än vad jag trott och det skiljde inte mycket mot originalet!

Klara, färdiga, springs nyttigare kladdkaka

2 Ägg
3 dl Kokossocker
1 tsk Vaniljsocker
4 msk Kakao
1 krm Salt
1 dl Bake pro (mat- & bakprotein)
1/2 dl Raw mesquite
1 dl Kokosolja

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt ägg och kokosolja. Blanda till en jämn smet. Smörj en form, gärna teflon, med kokosolja. Häll i smeten och grädda i ugn cirka 10 minuter.

MUMS!

Foten jag trampade snett med känns bättre redan idag så jag gav mig i kast med 40 minuter yoga tillsammans med maken idag. Noel låg nöjd och tittade på sina föräldrars konstiga rörelser. Imorgon hoppas jag att foten känns så pass bra att jag kan ge mig ut på en löptur.



4 kommentarer:

  1. Var får jag tag i kokos-socker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny! Jag använder Reneé Voltaire´s Kokossocker. Finns i välsorterade livsmedelsbutiker eller att beställa på nätet från typ
      Bodystore.

      Radera
  2. Kul att den var så god! Borde testa nästa gång jag ska baka. Den kladdkaka jag bakade i lördags var inte alls lika nyttig.

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart recept, det sparas ner och ska bakas!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...