måndag 27 februari 2012

På sega ben







Dagens vagnjogg var inte en sån där gång när man springer och njuter. Ja, eller det gör man ju inte heller alltid vid intervaller eller tempopass, men det här var en sån där seg rackare. Ok, jag njöt väl lite här och där men mestadels var det segt.

Har nu börjat strukturera upp min träning lite mer och gjort träningsplanering, så på schemat stod 7 km.
Tanken är att jag denna vecka ska springa lite längre pass fördelat på 4 dagar. Kommer från
och med nu lägga in ett fartleks-pass här och där. Kvalitet i form av intervaller och tempo liksom långpass får vänta några veckor till. Vill inte dra på mig onödiga skador.

Krigade idag och minsta lilla backe kändes rejält i både ben och flås. All respekt till alla vagnjoggande mammor, för det är betydligt tyngre med vagn än utan.
Well, det var dock fint väder och skönt efteråt så på det stora hela en bra dag.



4 kommentarer:

  1. hell yeah! Barnvagnslöpning suger ur kraften ur benen...men kanske får vi snyggare rumpa? hehe.. undran bara, skulle du sprungit mer än 7 km om du inte haft vagnen? dvs, sänker du km:arna när du har barnvagn? Har svårt att köra de långa passen m vagnen...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja inte bara rumpan utan hela kroppen blir snygg:) Just nu håller jag på att trappa upp träningen efter förlossningen så det hade nog inte blivit längre idag utan vagnen. Men sen när jag är igång för fullt kommer jag nog springa upp till 12-14 km med vagnen någon gång ibland. Men jag kommer nog försöka ta de längre passen utan vagn om jag kan, då jag vill kunna springa i bra fart utan att pulsen sticker upp. Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Känslan efteråt är underbar ellerhur hur? Det är inte alltid lätt, men tänker man ett steg längre så är allt slit värt det! Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känslan efteråt är obetalbar! Det är verkligen värt det i slutändan!

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...