söndag 19 februari 2012

7 km slasklöpning


Idag var det egentligen tänkt att vi skulle ge oss ut på en familjejogg med vagnen. Det var bara det att när vi kom ut och såg hur slaskigt det var och att det knappt gick att dra vagnen, blev det ändrade planer.
Maken tog Noel och vagnen och gick en runda medan jag gav mig av själv på egen löptur.
Vissa partier var nästan helt torra men mest var det slask och modd på hög nivå.
Jag hade genomblöta fötter när jag kom tillbaka.
Det var kanske inte den mest njutfulla löpturen jag genomfört men jag sprang faktiskt hela vägen idag! Äntligen!
Det var kanske inte tanken från början men det kändes så bra att jag bara fortsatte.

I övrigt har dagen innehållit bilutflykt som höll på att sluta illa. Det hade nämligen kommit in en liten sten i framhjulet, vid bromsbeläggen, som lät som om bilen skulle gå sönder när som helst. Beredd att ringa bärgarn, lyckades pappa ge värdefulla tips som gjorde att vi kunde få ut stenen och fortsätta hem. Puh!

En helt vanlig söndag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...